Yazılım, Otomasyon ve Dijital Dönüşüm Komitesi

 

Sanayimizin milli olarak geliştirilen bilişim teknolojisini kullanarak dijitalleşmesini sağlamak için;

 

  • Katma değeri ve rekabet gücü yüksek bir yapıya kavuşturulması için çalışmalar yapmak,
  • Dijitalleşme sürecinde ekosistemdeki bütün paydaşların koordinasyonu ve iş birliği ile yol haritasının belirlenmesi ve uygulanması,
  • Ülkemizde imalat sanayinin dijital dönüşümün hızlandırılmasına katkı yapmak,
  • İmalat sanayinde dijitalleşme, yatay ve dikey entegrasyon değer zincirinin her aşamasında etkinlik ve verimlilik artışları ile değer oluşturma potansiyelini geliştirmek
  • İnsan, teknoloji, altyapı, tedarikçiler ve kullanıcılarla yönetişim sistemleri bileşenlerinin firmalarımız için uygun olanlarını tespit etmek,
  • Yazılım ihtiyaçları konusunda yerlileştirme ve verimliliğinin artırılması,
  • Yazılım ürün geliştirmeleri sürecinin ardışık yürütülebilen aşamalarının aynı anda gerçekleştirilebilmesine imkân verebilecek yazılım ve otomasyon sistemleri geliştirilmesi,
  • Otomasyon ve proses, süreç dijitalizasyonu ile ilgili firmaların gelişmesini ve dünya markası olmalarını sağlayacak düzenlemeleri ortaya koyabilmek
  • İşbirliklerini ve birlikte üretme kültürünü geliştirmek
  • Teknik Alt Komiteler Oluşumu ve Görevleri Sürekli Yönergesinde belirtilen çalışmaları yapmak.

 

Kara, hava ve deniz platformları, savunma havacılık ve uzay sektörlerinin ihtiyaç duyduğu bu komitenin ilgi alanına girmektedir.

 

Komitelerin Görevleri

Komiteler, aşağıdaki görevleri yerine getirmekle sorumludur.

 

Temel Görevler

(1) Sektörel durum ve ihtiyaçların tespiti, bilgi akışının sağlanması.

(2) Yerlileştirme ve/veya millileştirme ihtiyacı duyulan kritik ürün ve malzemeler için projeler geliştirilmesi.

(3) Mevzuat, uygulama ve yerli üretim konularında sorunların belirlenmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi.

(4) Yeni teknik mevzuat ve taslaklar hakkında görüş bildirilmesi, revizyon önerileri sunulması.

(5) Kamu-özel sektör toplantıları, STK ve üniversitelerle iş birliği faaliyetlerinde temsil sağlanması.

(6) Teknoloji düzeyini ve inovasyon kapasitesini artırıcı faaliyet önerileri sunulması.

(7) Test, sertifikasyon ve Ar-Ge ihtiyaçlarının belirlenerek çözüm önerilmesi.

(8) Uluslararası pazarlar ve müşterilerle ilgili bilgi toplanması ve üyelerin bu pazarlardan istifade etmesinin sağlanması.

(9) Faaliyetlerin kurumsal hafızaya aktarılması ve üyelerin eğitim ihtiyaçlarına dönük planlamalar yapılması.

(10) Diğer teknik komitelerle koordinasyon ve iş birliği yapılması.

(11) SAHA Yönetim Kurulu tarafından verilen diğer görevlerin yerine getirilmesi.



Raporlama ve Bilgilendirme

(1) Tüm faaliyetler, dönemsel raporlarla SAHA İstanbul Yönetim Kurulu’na sunulur.

(2) Gerekli hallerde sunum formatında bilgilendirme yapılır.

(3) Raporlar ve çıktı belgeleri kurumsal hafızaya kaydedilir.

 

Koordinasyon ve İletişim

(1) Komiteler arası bilgi paylaşımı ve ortak çalışma esastır.

(2) SAHA İstanbul Genel Sekreterliği ile sürekli iletişim sağlanır.

(3) Ortak etkinliklerde (fuar, zirve, çalıştay) ilgili diğer komitelerle koordinasyon kurulur.

 

Teknik Komiteler Çalışma Usulleri Yönergesi

 


Firmalar